DroidForums.net is the original Verizon Android Forum! Registered Users do not see these ads. Please Register - It's Free!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: D4 Camera = Crap?

  1. Senior Droid
    Krooked247's Avatar
    Member #
    107117
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    177
    Liked
    17 times
    Phone
    Motorola Droid 1
    #1

    D4 Camera = Crap?

    Just picked up the D4 upgrading from the OG. Love the phone but am having a couple issues and was hoping the one I got is just defective and that this phone is not an epic fail. I've had the screen freeze and turn strange colors(purple/green). The camera is supposed to be 1080p hd but everything is fuzzy an it keeps constantly trying to focus, its the worst camera I've ever used on a phone. I compared the video from my og to this and it is way way better which doesn't make sense at all considering this is brand new, years newer and has better hardware. Sometimes I even have problems where the screen doesn't notice I'm sliding my finger on it or tapping it. I have a friend who said he had the same problem when the droid 2 came out and that he had to bring it back 3 times before he got one with a good camera. Just looking for some confirmation that my device is defective... really don't wanna find out that this is just how the phone is cuz I would rather just keep my og till a D5 comes out or somethin.

    Thanks ahead to anyone that replies to this.

    Krooked All Day....
  2.  
     
     
     
  3. Droid
    dhaynes's Avatar
    Member #
    248541
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    41
    Liked
    1 times
    Phone
    Samsung Stratosphere
    #2
    Sounds like a defective phone I would have vzw exchange it

    Sent from my DROID4
  4. Senior Droid
    Benton's Avatar
    Member #
    16253
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    196
    Phone
    Motorola Droid 4
    #3
    Ditto on dhaynes comment, it sounds defective and somewhat of a rarity from my experience which differs from your friend that had three with the D2. One question, are you using or have installed any camera app other than what came with the phone?
    Treo600, Treo 700W(X), Omnia 910, Moto Droid1, Moto Droid2(G), Moto Droid4
  5. Senior Droid
    Krooked247's Avatar
    Member #
    107117
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    177
    Liked
    17 times
    Phone
    Motorola Droid 1
    #4
    Thanks for the replies, I was pretty sure this phone is defective. My main concern is really how ridiculously bad this camera is.
    I haven't used any camera apps, just the stock camera. Everything on the phone is still stock, still haven't rooted it or anything.
  6. Droid
    podspi's Avatar
    Member #
    257788
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    47
    Liked
    4 times
    Phone
    Droid 4
    #5
    Quote Originally Posted by Krooked247 View Post
    Thanks for the replies, I was pretty sure this phone is defective. My main concern is really how ridiculously bad this camera is.
    I haven't used any camera apps, just the stock camera. Everything on the phone is still stock, still haven't rooted it or anything.
    I don't think that the D4's camera is anything special, but compared to the OG Droid it is way better... So it sounds like you got a lemon...! Send it back!
  7. Senior Droid
    Krooked247's Avatar
    Member #
    107117
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    177
    Liked
    17 times
    Phone
    Motorola Droid 1
    #6
    Yea I think I got a bad one. I'm gonna bring it back to verizon after work today an tell them I want a new one.
    Hoping they'll replace this an not just tell me I'm crazy. If they don't switch this for a brand new one I'm gonna tell them to just give me my money back an turn my og back on. I'll post later and let you guys know how it goes.
  8. Droid
    podspi's Avatar
    Member #
    257788
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    47
    Liked
    4 times
    Phone
    Droid 4
    #7
    Quote Originally Posted by Krooked247 View Post
    Yea I think I got a bad one. I'm gonna bring it back to verizon after work today an tell them I want a new one.
    Hoping they'll replace this an not just tell me I'm crazy. If they don't switch this for a brand new one I'm gonna tell them to just give me my money back an turn my og back on. I'll post later and let you guys know how it goes.
    Good luck! I find VZW stores to be very hit or miss. You can get someone who will be super-helpful, or somebody who will do everything they can to make you go away without helping you...
  9. Senior Droid
    Krooked247's Avatar
    Member #
    107117
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    177
    Liked
    17 times
    Phone
    Motorola Droid 1
    #8
    Well i exchanged the phone and they gave me a brand new one.
    It seems better with everything than my first, but am still very disappointed with the camera.
    The camera on the d4 i have now is definitly an improvement over the last one.
    Still think the quality is very poor for a phone like this but im a sucker for everything else about the phone so i guess im just gonna settle.

    Thanks again to all that replied
  10. Junior Droid
    dAmnDroid's Avatar
    Member #
    157416
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Arizona
    Posts
    22
    Twitter
    CanonGlass3
    Phone
    Droid 4
    #9
    Quote Originally Posted by Krooked247 View Post
    Well i exchanged the phone and they gave me a brand new one.
    It seems better with everything than my first, but am still very disappointed with the camera.
    The camera on the d4 i have now is definitly an improvement over the last one.
    Still think the quality is very poor for a phone like this but im a sucker for everything else about the phone so i guess im just gonna settle.

    Thanks again to all that replied
    lol as a Photographer, I actually find the Camera on the D4 not to shabby..but it still is a Camera phone...can't ask for much :\
    I'm gotten some great shots using my D4.

    Yeah it is noisy, but that is because camera phones have Small Sensors and poor noise handling.

    Not bad :3
    THOUGH
    I wonder if mine is defective because when I use flash, I get this [with case on or off]
  11. Senior Droid
    Krooked247's Avatar
    Member #
    107117
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    177
    Liked
    17 times
    Phone
    Motorola Droid 1
    #10
    The pictures aren't too bad. My disappointment was really with the video camera.
    Not sure what it is ur talkin about in that one picture though. I'm lookin at this on my phone at the moment so that may be why Ididnt notice anything. You should try and find someone with a d4 and compare yours and theirs. Or stop in a verizon store while your out one day and look at the one they have there.
Page 1 of 2 12 LastLast

Links

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Similar Threads

  1. Camera (even after update).... Still crap!
    By PurpleTwinkie in forum Motorola Droid Bionic
    Replies: 24
    Last Post: 12-13-2011, 03:20 PM
  2. Crap camera. Help me fix it please...
    By boom_roasted in forum Motorola Droid X2
    Replies: 5
    Last Post: 08-08-2011, 09:12 PM
  3. Crap...
    By Porterhouse0 in forum Droid X Roms
    Replies: 30
    Last Post: 02-01-2011, 07:52 AM
  4. Droid 2 camera is crap!
    By xmguy in forum Motorola Droid 2
    Replies: 17
    Last Post: 11-30-2010, 04:02 PM
  5. ohh crap!
    By jigsawkilr in forum Android General Discussions
    Replies: 28
    Last Post: 12-31-2009, 02:21 PM

Search tags for this page

camera droid 4 is awful
,

droid 4 bad camera

,

droid 4 camera bad

,

droid 4 camera blurry

,
droid 4 camera fuzzy
,
droid 4 camera horrible
,
droid 4 camera noisy
,
droid 4 camera poor
,
droid 4 terrible camera
,
droid 4, camera blurry
Click on a term to search our site for related topics.
Find us on Google+